Online boekhouden: wat moet ik weten?

Wat zijn de voordelen van een online administratie?
Als zzp'er kom je er niet onderuit: de boekhouding moet sowieso gedaan worden. Gelukkig kan dat kan nu ook online. Handig, want dan kan je overal en altijd bij je administratie én je accountant kan meekijken.
Als je online boekhoudt, hoef je geen software te downloaden of van een cd op je computer te installeren. Je boekhouding staat gewoon online. Je gegevens worden bij de provider beveiligd opgeslagen en er worden back-ups gemaakt. Ook heb je altijd actueel inzicht in je cijfers.
 

De voordelen

  • Je kunt overal vandaan je administratie bijwerken.
  • Er worden automatisch back-ups gemaakt.
  • Je hoeft de software (en updates) niet zelf te installeren.
  • Je accountant kan op jouw goedkeuren altijd de beschikking hebben over de actuele gegevens.
 

Wat heb je nodig?

  • Een contract en abonnement van een aanbieder van online boekhouden.
  • Betrouwbaar, breedband internet.

 

Is het veilig?

Het is voor anderen niet mogelijk bij je administratie te komen en daar kun je harde afspraken over maken. Ook worden er dagelijks back-ups gemaakt zodat je nooit wat kwijtraakt. Natuurlijk kun je ook zelf back-ups maken en op je eigen computer bewaren.
 
Je administratie bijhouden is niet de leukste klus, maar wel noodzakelijk. Je kunt het jezelf makkelijker maken door online te gaan boekhouden. In dit whitepaper lees je daar alles over.

ZZP Servicedesk is het online platform van ZZP Servicedesk.nl B.V. © 2014-2019. Alle rechten voorbehouden. Lees voor gebruik graag onze algemene voorwaarden en website disclaimer