Altijd face-to-face communiceren en tijd besparen

Doe jij al aan videoconferencing?
Je hebt een nieuwe klant, dat is goed nieuws. Wat minder is, is dat zijn bedrijf in Groningen zit en jij in Middelburg woont. Dat betekent ruim drie uur heen rijden voor een kennismakingsgesprek of een tussentijds overleg, en drie uur terug. Gelukkig bestaat er videoconferencing.
Bepaalde dingen bespreek je niet over de telefoon met je klanten. Je hebt non-verbale communicatie nodig om echt goede gesprekken te voeren, zeker als je je klanten niet goed kent. Daarom zal je voor dat soort gesprekken en overleggen naar je klant toe moeten. Daarnaast is het altijd prettiger om face-to-face te communiceren dan telefonisch. Maar dan ben je reistijd, en al snel een dagdeel, kwijt. Daarom is het verstandig om videoconferencing op te nemen in je workflow.
 

Skype

Er zijn verschillende programma’s waarmee je ‘met beeld kunt bellen’ met je klanten. De bekendste is Skype. Hier kun je een account aanmaken en onbeperkt videobellen met anderen die ook een account hebben. Zolang het een-op-een-gesprekken zijn is dit gratis, maar als je met meerdere mensen tegelijk wilt videobellen moet je een premium account nemen. Dit kost 6,99 euro exclusief btw.
 

Google Hangouts

Een andere mogelijkheid is Google Hangouts. Je maakt een Google+-account aan en kunt zo gratis videobellen met maximaal tien mensen tegelijk. Als je iets aan de hele wereld te vertellen hebt, kan dat ook. Met Hangouts on Air kun je een luitzending opnemen, die live te zien is via Google+, YouTube en je eigen website. Je kunt tijdens de uitzending zien hoeveel mensen er meekijken. Je Hangouts on Air worden automatisch op je YouTube-kanaal opgeslagen.
 

Facetime

Je kunt ook via Facetime contact hebben met je klanten. De service is gratis, alleen moet je wel in het bezit zijn van een Apple-device en degene met wie je wilt spreken ook. 
 

Tijd besparen

Skype, Google Hangouts en Facetime zijn de bekendste videoconferencing-programma's, maar er zijn meer aanbieders. Welke je ook kiest, deze manier van contact houden met je klanten gaat je veel tijd opleveren.
Wil jij weten op welke flexwerkplekken je kunt werken, hoe je op iedere plek je werk kunt doen en wil je ervaringen van andere zzp'ers lezen? Download dan dit whitepaper.
Je hebt het niet alleen druk met opdrachten. Ook administratie, acquisitie en netwerken vraagt een hoop tijd. Tel daar de mailtjes en telefoontjes tussendoor bij op en je komt uren tekort. Dit whitepaper biedt oplossingen om georganiseerd door het leven te gaan.

ZZP Servicedesk is het online platform van ZZP Servicedesk.nl B.V. © 2014-2019. Alle rechten voorbehouden. Lees voor gebruik graag onze algemene voorwaarden en website disclaimer