7 tips voor een goed scorende Facebookpost

Zo haal je alles uit jouw Facebookpagina
Facebook is bijna niet meer weg te denken als marketingtool. Toch wordt er vaak niet goed nagedacht over de berichten die gepost worden, waardoor ze niet goed scoren. Met deze zeven tips slaan jouw Facebookberichten nooit meer de plank mis.

1. Wie vraagt, wordt overgeslagen

Facebook kiest niet geheel willekeurig wie wat in zijn tijdlijn te zien krijgt. Teksten met ‘like, share of comment’ worden minder vaak weergegeven. Probeer deze termen daarom te vermijden en verdien jouw likes door unieke en leuke content te plaatsen.
 

2. Interactie

Mensen oproepen tot interactie doet het daarentegen wel goed. Vraag om een mening over jouw nieuwe product of start een discussie over een actueel onderwerp dat speelt in jouw branche.
 

3. Beeld

Niet alleen valt een bericht met een foto meer op, berichten die alleen uit tekst bestaan, worden door Facebook ook minder vaak weergegeven. Door een opvallende foto te kiezen bij jouw bericht, trek je de aandacht en zal je bericht vaker worden gezien. Foto’s met veel kleur springen het meest in het oog.
 

4. Korte en bondige teksten

Je content moet voor iedereen compleet en helder zijn, maar voorkom dat je post langdradig en saai wordt. Probeer maximaal 80 tekens te gebruiken. Berichten met maximaal 40 tekens creëren volgens reclamebureau Brainads de meeste betrokkenheid.
 

5. Kwaliteit boven kwantiteit

Wanneer je het beste uit jouw Facebook content wilt halen, is het verstandig om niet heel de dag berichten te plaatsen. Één of twee berichten per dag is vaak het meest effectief. Je ontvangt dan gemiddeld 73 procent meer reacties en 32 procent meer likes dan wanneer je meer berichten op een dag plaatst, zegt Brainads.
 

6. Eenvoud

Je wilt je post zo interessant mogelijk maken en dan kunnenlinks, foto’s en filmpjes een leuke toevoeging zijn. Toch is eenvoud het toverwoord voor een groter bereik. Kies één aantrekkelijke foto of link naar een relevante website. Wanneer je alles tegelijk in een bericht zet, levert dit verwarring op.
 

7. Timing

Erg belangrijk voor het bereik van je bericht is de tijd waarop je iets plaatst. Overdag zijn de meeste mensen aan het werk en zijn ze te druk om uitgebreid op Facebook te kijken. In de avonduren vindt dan ook de meeste interactie plaats. Ook de vroege ochtend doet het goed.

Lees ook…

Social media als marketingtool

Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest, YouTube, Google Plus…Tegenwoordig zit iedereen wel op een van deze social media of misschien gebruik jij ze wel allemaal. Maar hoe zet je social media in voor je bedrijf zodat het voor jou als zzp’er ook nog wat oplevert?

Hoe maak je virale Facebook content?

Ken je Upcoming.nl? Deze site publiceert lijstjes, zo'n acht per dag. De website bestaat pas anderhalf jaar en bereikt nu al rond de 900.000 unieke bezoekers per maand, vooral omdat de lijstjes massaal gedeeld worden op social media. De makers van deze website blijken dus het geheim in handen te hebben voor het produceren van extreem virale content.

Welke social media passen bij jou?

Kan jij door de bomen het bos nog zien als het gaat om social media? Er zijn ontelbare platformen waar wij ons met z'n allen massaal voor blijven aanmelden. Als zelfstandige zijn social media, mits je deze op de juiste manier gebruikt, een gratis marketinginstrument. Hier vind je een overzicht van de grootste social media platformen en wat je ermee kunt.
Zie je in de app-stores door de bomen het bos niet meer? Dit whitepaper staat vol zakelijke apps die ondernemen makkelijker maken. Met gebruikerservaringen van collega-zzp'ers.

ZZP Servicedesk is het online platform van ZZP Servicedesk.nl B.V. © 2014-2019. Alle rechten voorbehouden. Lees voor gebruik graag onze algemene voorwaarden en website disclaimer