Stuur jij jouw klanten kerstkaarten?

Blog van Kelly Bakker | Macloune
Het is alweer half december en dat betekent dat het tijd wordt om na te denken over de (zakelijke) kerstkaart voor dit jaar. Veel bedrijven kiezen tegenwoordig niet meer voor een ‘echte’ kerstkaart, maar voor een digitale. Dat is immers veel goedkoper. Maar de attentiewaarde van een echte kerstkaart is vele malen hoger dan die van een e-mail.
Persoonlijk bekijk ik een digitale kerstkaart niet eens, die belandt bij mij altijd gelijk in de digitale prullenbak. Terwijl een gedrukte, die op mijn deurmat valt, altijd eventjes op mijn kast blijft staan.
 

Contactmoment

Het sturen van een zakelijke kerstkaart is een perfect moment om weer even aan je klanten te laten weten dat je er nog bent. Ook aan klanten die al een tijdje niet meer van zich hebben laten horen. Soms verwateren contacten door het jaar heen en een leuke attentie als een kerstkaart in een leuke gekleurde envelop met een eigen ontworpen postzegel kan in zo’n geval wonderen verrichten.
 

Direct mail-actie

Naast dat het gewoon leuk is om er één te verzenden, is het ook een prima moment om dit met een direct mail-actie te combineren. Zo kun je mooi op de portokosten en drukkosten besparen. Denk hierbij aan een kortingsactie, aan het weggeven van een kleine gimmick die door de brievenbus past of aan een uitnodiging voor een (nieuwjaars)borrel. De mogelijkheden zijn eindeloos. Zeg nou zelf, word je zelf ook niet blijer van een vrolijke kerstkaart dan van een digitale kerstwens?

Als je kaarten wilt gaan sturen dit jaar, is het van belang op tijd te beginnen met het bedenken en (laten) ontwerpen van jouw eigen kaart en/of actie. Voor je het weet is het alweer december en worden de kerstballen van zolder gehaald.Ik weet al wat ik dit jaar weer voor mijn klanten ga maken. Jij ook?

Lees ook…

Hoe voorkom ik blunders per e-mail?

Als zelfstandig ondernemer zit er meestal niet iemand naast je die je e-mails kan checken voor je ze verstuurd. Daarom hebben wij de tien meest gemaakte blunders voor je op een rijtje gezet en vertellen we je hoe je ze kunt voorkomen.

Altijd face-to-face communiceren en tijd besparen

Je hebt een nieuwe klant, dat is goed nieuws. Wat minder is, is dat zijn bedrijf in Groningen zit en jij in Middelburg woont. Dat betekent ruim drie uur heen rijden voor een kennismakingsgesprek of een tussentijds overleg, en drie uur terug. Gelukkig bestaat er videoconferencing.

De waarde van hoge kwaliteit drukwerk

Steeds vaker krijg ik aanvragen van bedrijven voor goedkoop drukwerk. Hoe goedkoper hoe beter. Over de kwaliteit wordt nooit gesproken. Bedrijven letten op de centen en marketing mag vooral niets kosten.
Zie je in de app-stores door de bomen het bos niet meer? Dit whitepaper staat vol zakelijke apps die ondernemen makkelijker maken. Met gebruikerservaringen van collega-zzp'ers.